top of page

Tidligere konferanser

Landskonferanse 2025

23.-24. januar 2025, Scandic Hell, v/Trondheim lufthavn Værnes

​

Ekstern vurdering i barnehage og skole, som kvalitetsvurdering for utvikling i barnehage og skole,

Inkluderende praksis

Skjermbilde 2024-11-07 021359.png

Lise Vikan Sandvik bidro med forelesninger om profesjonell læringskultur og ledelse av utviklingsarbeid, hvor kvalitetsvurdering inngår i arbeid med forbedring av praksis i barnehage og skole. Videre var det fokus på metode og analyse i vurderingsarbeidet, med vekt på: Utvikling av framtidsbilde, observasjonsrollen, ledelse av barnehage- og skolevurdering og oppfølging etter vurdering. Underveis var det være erfaringsdeling og refleksjon over praksis.

Landskonferanse 2024

25.-26. januar 2024, Radisson Blu Hotel, Trondheim Airport

 

Barnehage og skolevurdering som et kraftfullt verktøy i arbeid med forbedring av praksis i barnehage og skole

- Betydningen av ledelse for kvalitet og validitet i vurderingsarbeidet

Skjermbilde 2024-11-07 015505.png

Anne Berit Emstad, Innovasjonsleder ved institutt for lederutdanning og professor i skoleledelse - NTNU, ledet konferansen og løftet fram vurdering som et kraftfullt verktøy i arbeid med forbedring av praksis i barnehage og skole. Videre var det fokus på metode og analyse i vurderingsarbeidet, med vekt på: Profesjonell læringskultur, observasjonsrollen, ledelse av barnehage- og skolevurdering og oppfølging etter vurdering. Kvalitetsarbeid og betydningen av ledelse for, av og som forbedring av praksis var faglig innramming/bakteppe. Underveis var det erfaringsdeling og refleksjon over praksis.

Landskonferanse 2023

26.-27. januar 2023, Quality Airport Hotel Værnes

​

Ekstern vurdering i barnehage og skole,

Inkluderende praksiser

Skjermbilde 2024-11-07 012811.png

Ingrid Lund, professor i spesialpedagogikk - UiA, bidro med forelesning om inkluderende praksiser som første del av konferansen. Videre var det fokus på metodikken for ekstern vurdering, med vekt på: Utvikling av fremtidsbildet, observasjonsrollen og analyse/rapportskriving, med inkluderende praksis som faglig innramming/bakteppe. Underveis var erfaringsdeling og refleksjon over praksis og kvalitetsutvikling.

Kvalitetsvurdering.no tilbyr informasjon og opplæring om kvalitetsutvikling og vurderingsmetodikk for barnehager og skoler.

Vi arrangerer også en årlig nasjonal konferanse og tilbyr artikler og annet informasjons- og opplæringsmateriell om kvalitetsvurdering.

bottom of page